Cairo , Egypt +01508281514 darr@elsayad121216.com

القصة الثالثة والأخيرة نسور مغرورة الفصل الثانى والعشرون

اسر ينزل من عالسلم يلاقي اسيل فوشو واقفه تحت السلم يوقف وهو يبص عليها وهي بتظبط شعرها مش منتبها لوجودو وفضل متنح شارد بجمالها بجمال عيونها اللي بتبرق بالبراءة والحنيه بجمال وشها اللي مدور زي القمر بجمال بوئها اللي مرسوم حته وفيها شفايف حلاوتها تجيلك قبل ماتضوقها كانت واقفه وهي لابسه بنطلون جينز وقميص ابيض يجنن عليها كانت لا طويله ولا قصيرة على عكس اسر اللي كان أطول منها كان جسمها مش مليان ولا رفيعه كان فيها وسط رفيع ومضمر وكان لونها ابيض على عكس اسر اللي كان لونو قمحي وكان شارد لوقت اسيل تومأ براسها تقولو *في إيه يهز برأسه وكأنه بيفوق نفسو *مفيش وينزل من السلم بهدوء خطوة خطوة وسلمه سلمه لحد مالاقه نفسو قدمها وهو لسه بيبصلها وهي بابتسامة *في إيه مالك متنح كدا هو بهدوء يهمس في اذنها *تعرفي انك اجمل واحدة عرفتها في حياتي هي بابتسامة خجولة بتهمس له *وانت موطي صوتك ليه يهمس ليها مره تانيه *بخاف هند تسمعنا وتقلعنا الاتنين براة البيت تضحك ضحكة هاديه *هو انت من الأشخاص اللي بيخافو من مراتتهم يبتسم لها *بعمري ماعرفت الخوف لانو قلبي كان مابيدق بس مابعرف ايه اللي حصل لي من كم يوم قلبي صار يدق دايماً لهيك بقيت خاف تبتسم بخجل *هو انت مااتخرت على شغلك اسر بابتسامة *هو انا مين وشغل ايه ده لما وقفت نسيت كل شي اسر *كتب كتابنا الخميس اللي جاي اسيل *هو انت متأكد من قرارك ده لانو بعد كل اللي حصل انا بشوف انك لازم ترجع وتفكر بموضوع الزواج تاني لأنك أنت هلا هتبقى اب ومراتك بتحبك اسر بتعصيب*يوووه مراتك مراتك مراتك يابنتي انا قولت لك مراتي انتي ملكيش دعوه بيها اسيل *بس انا... يرفع كفه بوشها *كفاية بسبسه مشى بسرعة خرج من البيت وهي وطت رأسها في حزن نجوان في غرفة الاوتيل واقفه وبايدها تلفونها بتبتسم وهي بتقول *دي خطوتي الأولى نجحت صاحبتها اللي متسطحه عالفراش *انتي كبرتي دماغك ورجعتي .....ورجعتي ايه تلعبي بالنار لعبك وسط مازن وأسر...هايخسرك حياتك تبتسم بخبث وهي بتغمز لها *حياتي مش مشكلة اجازف بهيا لأنو هدفي يستحق المخاطرة صاحبتها *وهلا ناويه تعملي ايه وهي بتتمشى بنص الغرفة وتلعب عالتلفون *انا؟ انا مش هعمل حاجة.... مازن هو اللي راح يعمل وبعدين مشان تصل لي فريستك لازم تمشي خطوة وتوقف خطوه مشان تقدر تنقض عليها في الوقت المناسب صاحبتها *بس ايه اللي عرفك انو مازن هيعطي الموضوع اهميه تجي وتقعد جنبها *هيعطي اهميه وكمان هيكون من الأولويات عندو لانو مش هيخاطر بسمعتو وهو بيعرف مين انا بس اسمعي ياوعد انا عايزه منك خدمة وعد *خدمة ايه مازن ينزل من غرفتو و يتفاجئ بدخول اسر واتفاجئ الكل وقاموا بسرعة من طاولة الاكل ومازن بسرعة يمشي قصادو بغضب*هو انت ايه اللي جابك نصرت *يابقاحتك ظافر يقرب منه *اطلع بره اسر بابتسامة هادية مع برود *ايه هو انتو متعودين تقلعو الضيوف من بيتكو كدا دائما مازن *اي بنقلع الضيوف اللي مش مرحب فيهم واللي مش محترمين وهلا خلي عندك ريحة دم واطلع لبره اسر ببرود*هو في أيه انا مش جاي لحدا فيكم انتو ايه انسيتو اني ليا خالتي هون جاي مشانها فجأة تقرب منو ام مازن *انت ايه مابتحسش قولت لك مية مرة انا مش خالتك وانت مش ابن اختي تعرف لو منال كانت عايشه كانت قتلتك لأنك أنت مش بني آدم يبتسم مستفزاََ لها *ههه هانتظر ايه من واحدة مقاطعة امها ام مازن بغضب *امي امي قتلتني ودفنتني بالحياة لما اختارت تعيش معاك اسر *ستي كانت واعية بقرارها تجي تعيش مع مين مع هي العيله ام مازن تذقو بغضب *اطلع لبره انا مش عايزة شوفك تاني اسر *انا رايح اصلاً ومش عاجبني الوقوف هون بهاد البيت اللي كلو شياطين....بس جيت اعزمكم على جوازي من اسيل عبدالناصر ...اختها لهدى يامازن انت اكيد بتعرفه صح

Get In Touch

Cairo , Egypt

darr@elsayad121216.com

+01508281514