Cairo , Egypt +01508281514 darr@elsayad121216.com

القصة الثالثة والأخيرة نسور مغرورة الفصل الرابع والعشرون

ميسون *لما قلت لك انا عارفه مين الخاين اللي في شركتك أجيت جري مع انو بعد اخر موقف بينا ماكان مفروض اكل همك أو ارد ارجع ليك بس إيه القلب ومايهوى لاني بحبك مابقدر شوفك وانت عم تتاذي وضل ساكته اسر بلهفة واستعجال *انجزي وقولي لي مين هو ميسون *مش هتتغير عندك في شركتك موظف اسمو محمود اسر يعقد حاجبيه *اي من أعضاء الإدارة قصدك ايه هو ميسون تومأ براسها*اي اسر يحكم قبضته والغضب بيبرق في عنيه *يابن الكلب تدخل وعد على مكتب مازن وبايدها شنطتها وأوراق وعد*مرحبا استاذ مازن بابتسامة *مرحبا اقعدي قعدت وعد قدام مازن وهو بيبصلها بابتسامة *اسمك ايه وعد وهي خايفه تبلع ريقها *وعد وعد مصطفى مازن يزق كاسة مويه *اشربي مويه وعد*لا شكرا استاذ انا مش عطشانه مازن بتعصيب* قولت لك اشربي وعد بخضه تمسك الكاسه وهي بترجف تشرب وتنزل الكاسه مازن بابتسامة *مش قولت لك انك عطشانه الف مبروك انتي اتقبلتي بالشغل وعد بارتباك *ايه كيف و في السماء مازن يدخل الشقة يتفاجئ بنجوان *انتي نجوان بابتسامة *انت مااتصلت قولت انا بجيلك عملت إيه مازن *في إيه نجوان *انت بتعرف في إيه ولا روح انا لوحدي ادخل بيت مهران وعليا وعلى اعدائي مازن يوقف بوشها *هي مش ناقصة جنان نجوان *يبقى انت تخلص الموضوع مازن *اسمعي انتي تمشي عالخطه اللي انا راسمها نجوان تقوم وتحط ايدها عكتفو وبمياصه *وايه الخطه اللي انت راسمها انا مشانك هاشمي عالجمر يبعدها عنه وتقع عالكرسي * بلاش حركات وتاني وهو الأهم انا هدخلك عيلتي بس بلاش مشاكل انتي قولتي ماعندك مكان مشان كدا عيشي في هدوء ولو حدا بيعرف انك انتي قاتلة أو هربتي زمان كيف انا مالي علاقة بيكي وهم للوقت ده مابيعرفو انك عايشه اوميته وبالنسبالهم انتي مختفيه وماعارفين عنك حاجة نجوان ترفع رأسها وتبصلو *بس انت لهلا ماقولتلي انا هفوت عالبيت ازي مازن *انا ظبط كل شيء انتي هاترجعي على انك فاقده الذاكرة ومابتعرفي حد وانا لقيتك بالصدفة وعرفت انك كل السنين دي كنتي مع عائله لقتكم في حادث واخدتك معاها لأنها معرفت طريق لأهلك وموضوع العائلة انا ظبطتة جبت لي كم واحد وحفظتهم يقولو ايه نجوان تقوم وتلف فيه*انت ايه ايه الذكاء ده انت الشيطان مش زيك اسر مشى الشركة مالقى محمود قالو اليوم طلع بدري شوي وكمل لوقت ماوصل على بيتو خبط بقوة ماحدا بيفتح قام كسر الباب يتفاجئ بدم مالي الأرض وبنفس الوقت يسمع صفير سيارات الشرطة اسر وهو مرعوب ومرتبك *ايه ايه ده هاد مين اللي قتلوا يبص يمين وشمال *انا لازم اهرب قبل مالشرطه توصل هاد الصفير صوتها اسر يرد بضهرو ويطلع جري وقبل مايكمل لبره يلاقي سيارات الشرطة وهي داخله من البوابة وقبل محد يلمحو يهرب بسرعة جري من ورا البيت هند تفوت على غرفة اسيل بهدوء واسيل قاعدة قدام المرايه وفجأة تتخض لما لقتها وراها اسيل بخضه تبلع ريقها *انتي بتعملي ايه هند بابتسامة مرعبه *جايه باركلك يا ضرتي المستقبلية اسيل توقف وهي مرعوبه منها هند *هو انتي لو فاكره بجوازك من أسر فلتي من مازن تبقى غلطانه ومش عارفه مين أسر اسيل وعيونها بتبرق بخوف وقلبها يدق بسرعه *انتي قصدك ايه هند بابتسامة خبيثه *قصدي انك ماتعرفي انتي ورطتي حالك بايه اسر مايتخيرش على مازن هم الاتنين زي بعض وردت هند طالعه وهي بتقولها *باي ياضرتي طلعت وهي بتضحك وتركت اسيل ميته من خوفها اسر يدخل سيارتو وهو بيلتقط انفاسو بسرعة وهو مش مصدق اللي حصلو *بس مين اللي قتلو ايه اللي بيحصل يشغل سيارتو ويمشي وهو بيتمتم *في حاجة مش مفهومة معقول عيلة مهران هم قتلوه ظافر ماشي جواة البيت يدخل على نصرت في غرفة المكتب نصرت ينزل النظارة ويحط الملف من ايدو *في إيه ظافر *في مصيبه نصرت بتفاجئ *مصيبة ايه ظافر *محمود لقو مقتول في بيت نصرت *ومين قتلو معقول يكون اسر كشفوا انو بيتعامل معان وقام قتلوا ظافر *مامعروف مين بس التحقيقات شغاله تلفون ميسون بيرن وهي متسطحه عالفراش *هند في إيه هند *هو انتي نمتي ولا ايه ميسون *لا بس عايزه نام عايزه هند *اناعايزه اخلص منها تقوم مفزوعه *ايه تخلصي من مين *امي.

Get In Touch

Cairo , Egypt

darr@elsayad121216.com

+01508281514